BURGER KING®-hampurilaiset ja monipuoliset palvelut autoilijoille saman katon alta Jyväskylässä

Uudistunut Shell Matkakeskus on avattu 2.7. Jyväskylässä

Suomen neljäs BURGER KING®-ravintola aloittaa toimintansa 2.7.2014 keskiviikkona klo 13 avattavan Shell Matkakeskuksen yhteydessä Jyväskylässä. Energiayhtiö St1:n keväällä 2013 ostama Shell-asema on käynyt läpi mittavan muodonmuutoksen ja tarjoaa nyt asiakkaille ajanmukaisen tuote- ja palveluvalikoiman ympäri vuorokauden. Kauppiaina asemalla toimivat Restel Liikenneasemat Oy sekä Restel Fast Food Oy.

Jyväskylään avattava BURGER KING® on ketjun ensimmäinen Etelä-Suomen ulkopuolelle avattava ravintola. Ravintolan yhteenlaskettu asiakaspaikkamäärä on 65 ja se työllistää 45 henkeä. Jyväskylän ravintolan avautumisen jälkeen BURGER KING® -ketjun henkilöstömäärä on Suomessa noin 200. Rekrytointitarve säilyy jatkossakin, kun uusia ravintoloita avautuu lisää heti kesän jälkeen.

”Syksyllä BURGER KING® -ravintolaverkoston laajeneminen kiihtyy, ja silloin avaamme lisää uusia ravintoloita sekä pääkaupunkiseudulla että muulla Suomessa”, kertoo Burger Kingin ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Myymälä ja mittarikenttä päivitettiin nykyaikaan

Shell Matkakeskuksen ruokatarjonta on keskitetty hampurilaisravintolaan ja kahvilapalveluita tarjoaa uudistettu HelmiSimpukka Cafe. Myös aseman myymälä on saanut uuden raikkaan ilmeen ja sen tuotevalikoima on päivitetty nykyajan asiakastarpeiden mukaiseksi.

Remontoidulla mittarikentällä on myynnissä vanhojen tuttujen polttonestelaatujen lisäksi Shell V-Power Nitro+ – huippuluokan suorituskyvyn takaava bensiini, joka vähentää tehokkaasti kitkaa ja puhdistaa aktiivisesti moottoria. Shell Matkakeskus on myös ensimmäinen keltaisten ketjujen RE85-tankkauspaikka Jyväskylän seudulla. Biojätteistä ja -tähteistä valmistettu kotimainen RE85-korkeaseosetanoli sopii autojen flexifuel-malleihin. Lisäksi asemalla voi nyt tankata moottoripolttoöljyä.

Shell Palvelumestari palvelee asemalla autoilijoita maanantaista lauantaihin klo
10–18 (lukuun ottamatta arkipyhiä) – huolehtien mm. tankkauksesta ja tarvittaessa myös moottoriöljyn ja lasinpesunesteen lisäämisestä sekä tuulilasin pesusta. Myös pyyhkijöiden sulkien vaihto ja renkaiden ilmanpaineiden tarkistus hoituvat pyydettäessä.

Elokuun puolessa välissä asemalla avautuu täysin uudistettu Shell Autopesu – ns. Perfect-pesu, joka on ohjelmoitu vuodenajoittain pesemään tehokkaasti aina kulloisiinkin keliolosuhteisiin tyypillistä likaa.

Lisätietoja:

St1 Oy, aluepäällikkö Charlotta Alanko, puh. 040 758 6268, charlotta.alanko@st1.fi

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Oy, puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi
Leena Turunen, toimialajohtaja, ravintolat, Restel Oy, puh. 044 545 0545, leena.turunen@restel.fi
Kim Westerling, ketjujohtaja, Shell HelmiSimpukka, Restel Oy, puh. 09 733 5335, kim.westerling@restel.fi

Shell Matkakeskus
Hannikaisenkatu 24, 40100 JYVÄSKYLÄ