Shell Palvelutankkaus sai Suomen paras asiakasteko -kunniamaininnan

Energiayhtiö St1:n vuonna 2011 Shell-verkostoonsa lanseeraama Palvelutankkaus-konsepti on saanut Suomen paras asiakasteko 2013 -kunniamaininnan. Tunnustuksen myönsi CXPA Finland kansainvälisenä asiakkuuskokemusten päivänä, jota vietettiin ensimmäistä kertaa 1.10.2013. Juhlapäivänä halutaan tuoda esiin yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen.

CXPA Finland on Customer Experience Professionals Internationalin paikallisjärjestö ja voittoa tavoittelematon yhteisö. Vuoden 2013 Suomen parhaana asiakastekona CXPA palkitsi Fazerin kumppanuuspäällikkö Liisa Eerolan tiimeineen asiakaskeskeisen yrityskulttuurin edistämisestä.

Shell Palvelutankkaus sai kunniamaininnan, jota palkintoraati perusteli mm. näin:

Huoltoasemapalvelut ovat menneet todella kauas asiakastarpeista. Samaan aikaan pitää tuottaa uudenlaista kokemusta. Huoltamoilla saa nykyään kaikkia muita huoltopalveluja nakeista lastenhoitoon, mutta autoon liittyvissä asioissa asiakas on omillaan. Shell Palveluhuoltamolla polttoainemittarilla asiakkaan vastaanottaa Palvelumestari, joka täyttää tankin asiakkaan haluamalla polttoaineella. Hän tarkastaa ja tarvittaessa lisää moottoriöljyä sekä lasinpesunestettä. Palvelumestari myös pesee auton lasit tai tarpeen vaatiessa suosittelee autolle sopivaa pesua. Lopuksi asiakas saa palvelutositteen, johon on merkitty ostokset. Tosite palautetaan kassalle asioinnin nopeuttamiseksi. Mikäli asiakas oli tyytyväinen saamaansa palveluun, hän voi halutessaan palauttaa Palvelumestarilta saamaansa poletin kassalle ja maksaa euron. "Uudenlainen" palveleva huoltoasema on paluuta menneisyyteen hyvässä mielessä ns. "vanhoihin hyviin aikoihin".

Kunniamaininnan saivat St1/Shell Palvelutankkauksen lisäksi Bilia, Kela, Linnanmäki, Muumimaailma ja verkkokauppa Varusteleka.

Lisätietoja

St1 Oy
Myyntijohtaja Mikko Reinekari, puh. 010 557 11, mikko.reinekari@st1.fi

www.palvelutankkaus.fi

Takaisin ylös