Shell V-Power Nitro+ bensiini nyt Suomen markkinoilla

Uusia huippupolttoaineita myyntiin molemmissa St1:n keltaisissa ketjuissa

LEHDISTÖTIEDOTE 24.4.2013

Suomalainen energiayhtiö St1 tuo kevään aikana uusia liikennepolttonesteitä myyntiin kummassakin omistamassaan jakeluketjussa – St1- ja Shell-asemilla. Ensimmäisenä uutuutena Shell-verkostoon tulee nyt myyntiin uusi Shell V-Power Nitro+. Tuote vähentää tehokkaasti kitkaa ja puhdistaa aktiivisesti moottoria, mikä auttaa hyödyntämään auton suorituskykyä entistä paremmin.

”Shell V-Power Nitro+ bensiini on nyt myynnissä miehitetyillä Shell-jakeluasemilla ympäri Suomen. Myöhemmin keväällä tulemme lanseeraamaan St1:n kehittämät uudet dieselpolttoaineet niin henkilöautoille kuin raskaalle kalustollekin. Uudet premium-polttoaineet ovat osa strategiaamme tuoda jakeluverkostoihimme kattavasti huippuluokan tuotteita ja palveluita erilaisten asiakasryhmien tarpeisiin”, linjaa St1:n myyntijohtaja Mikko Reinekari.

Ääriolosuhteissa testatut huippuominaisuudet myös suomalaisille autoilijoille

Uuden V-Power Nitro+:n edeltäjää, Ferrarin kanssa yhteistyössä kehitettyä V-Power-bensiiniä, on myyty Suomen Shell-verkostossa jo vuodesta 2006. Myös uuden polttonesteen lanseerausta edelsivät pitkät tuotetestit Ferrarin kanssa. Shell V-Power Nitro+:n uusi Friction Modification -teknologia on kehitetty vähentämään välittömästi kitkaa männän ja sylinterin seinämän välissä muodostamalla suojaavan kalvon. Mitä vähemmän kitkaa moottorissa on, sitä tehokkaammin se toimii.

Moottoriin kertyvä karsta imee itseensä polttoainetta ja estää polttoaineen virtaamista, mikä alentaa suorituskykyä. V-Power Nitro+ pitää moottoria puhtaana ja poistaa siihen jo kertynyttä karstaa. Sen sisältämä erityiskomponentti myös estää likaa kertymästä imuventtiileihin ja polttoainesuuttimiin.

Shell V-Power Nitro+ sopii kaikkiin bensiinimoottoreihin. Uusi polttoneste vaikuttaa välittömästi virratessaan moottoriin ja sen huippuluokan ominaisuudet auttavat hyödyntämään moottoreiden suorituskykyä paremmin. V-Power Nitro+ on optimoitu siten, että myös aivan viimeisimmätkin suorasuihkutusmoottorit hyötyvät tuotteen ominaisuuksista. V-Power Nitro+ sisältää 99 % samanlaisia komponentteja kuin Ferrarin F1-autoissaan käyttämä Shell V-Power Formula One –polttoneste.

St1 Oy
myyntijohtaja Mikko Reinekari, 010 557 11, mikko.reinekari@st1.fi