arrow-right Takaisin artikkeleihin

HelmiSimpukka on Suomen neljänneksi suurin ravintolaketju

HelmiSimpukat palvelevat kuukausittain yli 2,5 miljoonaa tielläliikkujaa ympäri Suomen ja ketju on kasvanut nopeasti maan neljänneksi suurimmaksi ravintolaketjuksi. Suomessa on jo 115 HelmiSimpukkaa St1 ja Shell -liikenneasemien yhteydessä. Mutta mitä asiakkaat odottavat ravintolaruokailulta tien päällä? Entä millaiset ruokatrendit rantautuvat liikenneasemille? 

Ruokatrendit näkyvät vahvasti liikenneasemilla

Ravintolaruokailu liikenneasemilla on kasvanut viime vuosina – kuten myös asiakkaiden odotukset: ruoalta vaaditaan tänä päivänä yhä enemmän. Yksi syy tähän on se, että kuluttajat investoivat kokemuksiin ja palveluihin tavaroiden sijaan. Ravintoloissa ruokailulta haetaankin nyt elämyksellisyyttä. Siksi HelmiSimpukoissakin vietetään erilaisia teemapäiviä, kuten munkkien ympärille kehitettyä Munkkimellakkaa. 

”Trendeinä näkyy elämyksellisyyden ohella vahvasti välipalojen lisääntyminen ja ruoan mukaan ottaminen. Tähän kysyntään haluamme tarjota vahvoja vaihtoehtoja, kuten raikkaita smoothieta ja maistuvan Driver´s pikaruokavalikoiman hot dogeineen, hampurilaisineen ja pitaleipineen. Asiakkaat ovat myös erittäin tiedostavia ja esimerkiksi ruoan alkuperä, terveellisyys ja vastuullisuus kiinnostavat paljon”, kertoo St1:n tuoteryhmäpäällikö Teemu Jatkola.

Helppoja, nopeita ja maistuvia taukoja kesäliikenteessä autoileville

HelmiSimpukan tavoitteena on tarjota aina teiden paras asiakaskokemus. Se syntyy tarjoamalla asiakkaille nopeita, helppoja ja maistuvia ratkaisuja ruokailuun. HelmiSimpukka-ravintoloissa ruoka valmistetaan paikan päällä tuoreista raaka-aineista. A la carte -ruokalista onkin ansainnut Avainlippu-merkin tunnustuksena pääraaka-aineiden kotimaisuudesta ja korkeasta laadusta.  

”Haluamme, että jokainen asiakas löytää meiltä itselleen sopivan ateriavaihtoehdon oli kyse sitten terveellisestä aamiaisesta, tuhdimmasta lounaasta tai herkutteluhetkestä. Tärkeää on löytää tasapaino klassisten makujen, kuten itsetehtyjen lihapullien sekä eksoottisempien uutuuksien niin kuin falafel-aterioiden välille. Molemmille makumaailmoille on omat vankat asiakaskuntansa”, kertoo HelmiSimpukan markkinointipäällikkö Emil Huttunen

Löydä Simpukan salaisuus!

Hauskuutta ja elämyksellisyyttä ei ole unohdettu kesälläkään - kesän aikana kaikista HelmiSimpukoista saa Simpukan Salaisuus -raaputusarvan, kun ostokset ylittävät 15 euroa. Arvoista paljastuu erikoisetuja sekä palkintoja kuten polttoainelahjakortteja, talon munkkeja sekä kupposellisia aina tuoretta Paulig-kahvia. Tervetuloa maistuvalle tauolle sekä Simpukan salaisuutta etsimään! 

Lähimmän HelmiSimpukka-aseman löydät täältä.

 

arrow-right
Edellinen
Markkinakatsaus: Otaniemestä kajahtaa!

20.06.19

Seuraava
St1 kuuluu suomalaisen maastohiihdon merkittävimpiin tukijoihin

24.06.19

arrow-left

Liittyvät artikkelit

Lue kaikki arrow-left