arrow-right Takaisin artikkeleihin

Puhtaan kiiltävä auto odottaa parkissa lennolta palaajaa

Finavia ja St1 lanseerasivat kuluneena keväänä uuden lentomatkustajille suunnatun parkkipalvelun Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Parkkipaikkaa varatessa autolle voi ostaa samalla pesun, jonka toteuttaa lentoasemalla sijaitseva St1-huoltoasema.

 

”Kehitämme jatkuvasti palveluitamme asiakaskokemusta parantaaksemme. Mikä olisikaan parempaa ajansäästöä kiireiselle nykyihmiselle kuin jättää auto parkkiin matkan ajaksi ja saada se pestynä takaisin. Ja toki matkan jälkeen on mukava hypätä vastapuunatun auton kyytiin”, kertoo Finavian apulaisjohtaja Heikki Koski palvelun synnystä. ”Matkustajatutkimus tuki ideaamme uudesta palvelukonseptista, joten lähdimme kehittämään pesupalvelua yhdessä St1:n kanssa”, Koski jatkaa.

 

Vaivaton avaimet käteen -ratkaisu

Uuden pesupalvelun ansiosta auto hoituu puhtaaksi niin ulkoa kuin sisätiloista kätevästi työ- tai lomamatkan aikana. Autopesun hinta vaihtelee 39 eurosta 84 euroon halutusta pesukokonaisuudesta riippuen. ”Sekä ulko- että sisäpuhdistuksen ostajille tarjoamme myös renkaan paineiden tarkastuksen ja lasinpesunestesäiliön täytön ilman erillisveloitusta”, kertoo St1 Lentoaseman kauppias Henri Leinonen.

Pesupalvelun voi ostaa parkkipaikkaa varatessa Helsinki-Vantaan lentoaseman pysäköintihalleista P1, P2, P3 tai P5 Finavian verkkosivujen kautta. Lentoasemalle tullessa auto pysäköidään erikseen merkityille autopesuun tulevien autojen pysäköintipaikoille. Asiakas jättää auton avaimet lentoterminaalien välisellä käytävällä sijaitsevaan Finavian palvelupisteeseen ja noutaa avaimet matkalta palattuaan samaisesta palvelupisteestä. Pesty auto odottaa asiakasta parkkihallissa. 

Pesupalvelun saa tilattua jopa saman päivän aikana päättyvän pysäköinnin ajaksi. Tällä hetkellä pesupalvelun voi ostaa Finavian verkkosivujen kautta pysäköinnin varauksen yhteydessä, mutta jatkossa myös Finavian mobiilisovelluksen kautta.

 

Uudella palvelulla lentävä lähtö

Asiakkailta saatu palaute uudesta palvelusta on ollut hyvin positiivista. ”Asiakkaat ovat olleet mielissään palvelun helppoudesta ja sen tuomasta ajansäästöstä. Tavoitteenamme on, että lennolta palaavan asiakkaan matka jatkuu sujuvana myös lennon jälkeen”, Leinonen toteaa tyytyväisenä.

arrow-right
Edellinen
Siirtyminen etanoliautoiluun tuo selvää säästöä

27.03.17

Seuraava
101 teesiä puhtaan voiman vallankumouksesta

09.06.17

arrow-left

Liittyvät artikkelit

Lue kaikki arrow-left