Usein kysytyt kysymykset

Asemat ja polttonesteet

Miksi tililtäni on tehty 150€/50€ katevaraus tankkauksen yhteydessä?

Uudet automaattimme ottavat 150 € katevarauksen (lähimaksussa 50 €), jos ennen kortin syöttämistä ei valita maksimisummaa.
Voit valita haluamasi summan tankkaukselle ruudun vasemmasta yläreunasta kohdasta ”Valitse summa” ja tämä tulee tehdä heti ensimmäisenä ennen kortin syöttämistä tai lähimaksua.

Katevaraukset vapautuvat normaalisti 1–3 arkipäivän kuluttua. Jos katevaraus ei vapaudu, suosittelemme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, joko soittamalla 0800 131 031 tai laittamalla sähköpostia asiakaspalvelu@st1.fi

Tankkasin asemalla, mutta en saanut kuittia. Miten tilaan kuitin?

Voit tilata puuttuvan kuitin suoraan kuittipyyntölomakkeella.
Voit myös olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi

Missä sijaitsee minua lähin huoltoasema?

Voit tarkistaa lähimmän asemasi kätevästi asemahausta.

Kuinka monta asemaa teillä on?

Tällä hetkellä meillä on Suomessa 248 St1-asemaa ja 206 Shell-asemaa.

Mittari ei toiminut asemalla, jolla asioin. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi

Miksi polttonesteen hinta vaihtelee eri asemilla?

Polttonesteiden hinnat vaihtelevat paikallisen kilpailutilanteen mukaan ja siksi asemillamme saattaa olla eri hinnat.

Kuinka usein muutatte hintoja?

Saatamme muuttaa aseman hintoja useamman kerran päivässä pitääksemme hintamme aina mahdollisimman kilpailukykyisinä ja edullisina.

Mitä tarkoittavat listahinnat ja tolppahinnat?

Tolppahinnat ovat hintoja, jotka esitetään aseman ulkopuolella. Listahinnat puolestaan ovat raskaalle kalustolle tarkoitettua D-korttia käyttävien asiakkaiden hintoja.

St1 Way -sovellus

Mikä on St1 Way -sovellus?

St1 Way -sovelluksessa maksat autosi tankkauksen mobiilisti, haet sinua lähimmän huoltoaseman, ostat autopesut sekä haet St1 Mastercardia. St1 Way -sovellusta voit käyttää kaikilla St1- ja Shell-asemilla. 

Millä puhelimilla St1 Way -sovellus toimii?

St1 Way -sovellus toimii iOS 13 tai uudemmassa käyttöjärjestelmässä, puhelinmalleilla iPhone SE, 6s tai uudempi (myös TouchID ja FaceID ominaisuuksilla). Android-järjestelmissä 6.0 tai uudempi (myös sormenjälkitunniste-ominaisuudella).

Mistä sovelluksen voi ladata?

Sovelluksen voi ladata älypuhelimella tai tablettilaitteella, mutta ei tietokoneella. 
Voit ladata iOS-version App Store -latauskaupasta 
tästä.
Voit ladata Android-version Google Play -latauskaupasta tästä.
Sovelluksen löydät hakusanalla: St1 Way Finland

Miten otan St1 Way:n käyttöön?

St1 Way -sovellus on maksuton ja sen voi ladata App Store- ja tai Google Play -latauskaupasta. Ensimmäisellä kerralla tunnistautuminen tapahtuu pankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella, jonka jälkeen asiakas luo itselleen henkilökohtaisen St1 ID -tunnuksen, jolla kirjaudutaan mm. mobiilitankkaamaan.

Ohjeet vaiheittain:
1. Lataa maksuton St1 Way App Store- tai Google Play -latauskaupasta.
2. Rekisteröidy ja lisää maksukortti. Voit lisätä oman maksukorttisi esim. Mastercardin tai Visan tai hakea St1 Mastercardia, jolla saat aina parhaimman maksutapaedun.
3. Ota asetuksista halutessasi käyttöön sormenjälki- tai kasvojentunnistus ja olet valmis tankkaamaan.

Mitä palveluita löydän St1 Way -sovelluksesta?

St1 Way -sovelluksella voit:

  • Maksaa tankkauksen. Mobiilitankkaus toimii sekä automaattiasemilla että palvelevien St1- ja Shell-asemien automaattimittarilla.
  • Ostaa autopesuja Perfect-autopesuun, joka löytyy yli 70 St1- ja Shell-asemalta.
  • Hakea St1 Mastercardia, seurata kortillasi tekemiä ostoja sekä hallinnoida St1 Maksutilisi tietoja.
  • Tarkastella lähimpiä asemia ja navigoida niille.
  • Tarkastella asemien polttoainevalikoimia.
Mitä teen, jos unohdan sovelluksen St1 ID:n?

Jos unohdat St1 ID:n, poista St1 Way -sovellus ja lataa se uudelleen laitteellesi. Tee tunnistautuminen verkkopankkitunnuksilla ja luo uusi ID. Muut asiakastietosi ovat tallessa sovelluksessa eikä niitä tarvitse syöttää uudelleen.

Android-laitteella käyttäjä joutuu yleensä tekemään sovellusdatan poiston: Asetukset --> Sovellukset --> St1 Way --> Tallennustila --> Tyhjennä tiedot. Tämän jälkeen voit ladata sovelluksen Google Play -sovelluskaupasta uudelleen. Sovellus pyytää sähköpostiosoitettasi, johon saat varmennuskoodin. Tämän jälkeen voit jatkaa kirjautumiseen omilla pankkitunnuksillasi ja pääset uudelleen aktivoimaan St1 ID:si. Joillain Android-laitteilla myös välimuistin tyhjentäminen on tarpeen ennen sovelluksen lataamista uudelleen.

Apple-laitteella poista sovellus ja lataa se uudelleen App Store -latauskaupasta. Käyttöönotto toimii samalla tavalla kuin Android-laitteessa (ks. yllä).

Huom! Mikäli et saa varmennuskoodia antamaasi sähköpostiosoitteeseen, tarkistathan myös roskapostikansiosi.

Voinko maksaa polttoaineeni St1 Way -sovelluksen kautta?

Kyllä voit! Rekisteröi vain St1 Mastercard, muu credit-/debit-kortti tai Apple Pay St1 Way -sovellukseen. Tankkauksen voit maksaa sekä automaattiasemilla että palvelevilla St1- ja Shell-asemilla.

Huom! Palvelevilla asemilla mobiilitankkaus onnistuu merkityillä automaattimittareilla.

Saako St1 Way -sovelluksella tankatessaan alennusta?

Mobiilitankkaajana maksutapaetusi on 1 snt/l. Jos maksat mobiilitankatessasi St1 Way -sovellukseen liitetyllä St1 Mastercardilla, on maksutapaetusi tällä hetkellä 2,5 snt/l. Katso ajankohtaisimmat edut St1 Mastercardilla: http://st1.fi/mastercard

Miten mobiilitankkaus toimii St1- tai Shell Express -automaattiasemalla? Entä palvelevalla asemalla?

Kun olet ladannut St1 Way -sovelluksen ja tallentanut sinne maksukorttitiedot, toimi näin:

1. Aja vapaalle mittarille (automaattiasemalla mille tahansa)
2. Käynnistä St1 Way -sovellus ja seuraa sovelluksen ohjeita. Huom! Mikäli et pääse Android-laitteellasi kirjautumaan suoraan tankkauskohdasta, kirjaudu ensin sisään Omat tiedot -välilehdellä. Tämän jälkeen valitse Koti-näppäin ja siirry mobiilitankkaukseen.
3. Aloita tankkaus
4. Kuittikuva ilmestyy laitteellesi tankkauksen päätyttyä. Voit tallentaa sen kuvana mobiililaitteellesi. Mahdollinen kampanjaetu näkyy kuitilla eriteltynä. Paperikuittia mobiilitankkauksen yhteydessä ei muodostu.

Palvelevilla St1- ja Shell-asemilla mobiilitankkaus toimii merkityillä automaattimittareilla. Valitse siis automaattimittari, jossa on mobiilitankkausmahdollisuus ja toimi kuten yllä.

Minulla on St1 Käteisalennuskortti ja käytän sitä debit-korttini kanssa. Voinko liittää olemassa olevan kortini St1 Way -sovellukseen mobiilitankkausta varten?

Käteisalennuskortteja ei voi tällä hetkellä liittää St1 Way -sovellukseen. Debit-kortin voit lisätä sovellukseen ja käyttää sitä mobiilitankatessasi. Käteisalennusta ei saa mobiilitankkauksen yhteydessä, mutta saat St1 Wayn tankkausalennuksen, joka on tällä hetkellä 1 snt/l.

Voinko lisätä St1 Käteisalennuskortin sovellukseen?

Käteisalennuskortteja ei voi tällä hetkellä liittää St1 Way -sovellukseen. Mobiilisovelluksella tankatessasi saat aina alennusta 1 snt/l.

Saanko kuitit tankkauksista sovellukseen?

Kyllä vain! St1 Way -sovelluksesta löydät kuitit kaikista sovelluksen kautta tehdyistä ostoista (mobiilitankkaukset ja autopesut). Toisinaan kuitti tulee näkyviin muutaman minuutin viiveellä. Perfectautopesu.fi-verkkokaupan kautta ostettujen pesujen kuitit sekä pesukoodit löytyvät verkkokaupan kirjautumissivuilta. 

Miten muutat sähköpostiosoitteesi sovelluksessa?

Mikäli haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi sovelluksessa, voit poistaa sovelluksen puhelimestasi ja aktivoida sen uudelleen, Valitse kirjautumisessa rekisteröidy nyt ja näppäile toinen sähköpostiosoite.

Käteisalennuskortti

Missä kaikkialla Käteisalennuskorttini käy?

Käteisalennuskortti käy kaikilla St1-asemilla ja palvelevilla Shell-asemilla. Käteisalennuskortti ei kuitenkaan käy Shell express -asemilla.

Paljonko saan alennusta polttonesteestä?

Alennus voi vaihdella viikoittain ja asemittain. Asiakaslupauksemme mukaisesti saat aina kuitenkin alennusta vähintään 0,5 senttiä litralta.

Miksi en saa alennusta?

Käteisalennuskortti ei käy Shell Express -asemilla.
Ulkomaalaisilla luottokorteilla maksaessa ei saa käteisalennusta. Tällaisia kortteja ovat esimerkiksi Norwegian-luottokortti ja American Express -maksukortti.

Joskus kortin magneettijuova voi olla myös vioittunut. Asiakaspalvelumme auttaa mielellään syyn löytymisessä ja tarvittaessa uuden kortin tilaamisessa, voit olla yhteydessä puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.

Mistä kaikesta saan kortillani alennusta?

Polttonesteiden lisäksi saat Käteisalennuskortillasi vaihtelevasti etuja muun muassa palvelevien asemien HelmiSimpukka -ravintoloista, kahvilapalveluista sekä Perfect-autopesuista.

Miksi maksuautomaatti ilmoittaa toistuvasti, että ”tarkista kortin syöttösuunta”?

Käteisalennuskorttisi magneettiraita on mahdollisesti kulunut. Ota tällöin ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi uuden kortin puhelimitse 0800 131 031 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@st1.fi.

Miten tilaan Käteisalennuskortin?

Voit tilata Käteisalennuskortin kätevästi verkkolomakkeella tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Kortin voi myös hakea lähimmältä palvelevalta St1- tai Shell-asemalta, jolloin saat sen heti käyttöösi.

Maksaako Käteisalennuskortti?

Käteisalennuskortti on täysin kuluton kortti.

Miksi tilaisin Käteisalennuskortin?

Käteisalennuskortilla saat alennusta polttonesteistä ja vaihtelevasti etuja myös palvelevien asemien HelmiSimpukka-ravintoloista ja kahvilapalveluista sekä Perfect-autopesuista.
Lisäksi rekisteröimällä korttisi ja hyväksymällä markkinointiluvat, saat tietoa ajankohtaisista eduista ja tapahtumista sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä.  

Voinko käyttää korttia, jos en ole rekisteröinyt sitä?

Kyllä voit. Käteisalennuskortin voit rekisteröidä nettisivuillamme.

Shell Card Private

Miten voin hankkia itselleni Shell Card Private -kortin?

Valitettavasti uudet asiakkaat eivät enää voi hakea korttia. Olemassa olevilla asiakkailla kortit toimivat normaalisti.

Mikäli haet uutta polttoainekorttia suosittelemme St1 Mastercardia, jota voit hakea verkossa tai St1 Way -sovelluksen kautta.

Olen kadottanut korttini. Mitä teen?

Voit sulkea kadonneen korttisi Omat sivut –palvelussa tai soittamalla Shell Card Private –kortin sulkupalveluun numeroon 0800 199 899. Sulkupalvelu on auki ympäri vuorokauden.

Korttini on rikki. Mitä teen?

Voit tilata uuden kortin Omat sivut -palvelun kautta tai asiakaspalvelustamme: info@shellcard.fi

Korttini ei toimi. Miten toimin?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme info@shellcard.fi, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin.

Olen unohtanut PIN-koodini. Miten toimin?

Kirjaudu Omille Sivuille tai ota yhteys asiakaspalveluumme info@shellcard.fi tilataksesi muistutuksen PIN-koodistasi.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Jos PIN-koodi syötetään kolmesti peräkkäin väärin, kortti sulkeutuu vuorokaudeksi. Ota yhteys asiakaspalveluumme tai kirjaudu Omille Sivuille, jos tarvitset muistutuksen koodistasi.

Missä kaikkialla Shell Card Private toimii?

Korttisi toimii kaikilla St1- ja Shell-asemilla Suomessa ja Ruotsissa. Kortilla voi maksaa kaikkea autoiluun liittyvää polttonesteistä ruokailuun. Ruotsissa kortti käy myös tietyissä parkkihalleissa.

Paljonko korttini maksaa?

Shell Card Private -kortilla ei ole vuosimaksua, mutta tilinhoitomaksu (2,50 euroa/lasku) peritään, jos maksutapana on paperilasku.

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä? Voiko tunnuslukua vaihtaa?

PIN-koodia ei voi valita itse, vaan turvallisuussyistä jokaiseen korttiin tulee järjestelmän valitsema yksilöllinen tunnusluku, jota ei voi vaihtaa jälkeenpäin. Valitettavasti tällä hetkellä PIN-koodia ei voi tilata tekstiviestillä, mutta kehitämme palveluitamme jatkuvasti.

Saanko uuden kortin automaattisesti edellisen vanhentuessa?

Jos korttiasi on käytetty viimeisen 12 kk:n aikana, toimitamme uuden kortin, kun edellinen vanhenee. Muussa tapauksessa korttitili sulkeutuu.

Kuinka paljon luottoa saan?

Teemme luottoselvityksen hakuvaiheessa ja päätämme sen perusteella myönnettävän luoton määrän. Voit myöhemmin hakea uutta selvitystä nostaaksesi luottorajaa.

Miten saan laskuni?

Verkkopankin kautta voit ilmoittaa haluavasi laskusi e-laskuna. Lasku on myös mahdollista saada postissa paperisena.

Voinko saada laskuni digitaalisesti? Entä onko suoraveloitus mahdollista?

Voit ottaa e-laskutuksen käyttöön verkkopankkisi kautta, jolloin lasku tulee digitaalisena. Myös suoraveloituksella maksaminen on mahdollista. Saat helposti suoraveloituksen käyttöösi omasta verkkopankistasi.

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Kaikki ostot näkyvät samalla tilillä, joten erillisille korteille ei voi tehdä erillisiä laskuja.        

Milloin on laskun eräpäivä?

Lasku tulee kerran kuukaudessa ja eräpäivän voit tarkistaa laskusta tai Omat sivut –palvelusta. Maksuaikaa on 14 vuorokautta.

Voinko saada kopion laskustani?

Voit saada kopion laskustasi tilaamalla sen Omilta Sivuilta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme info@shellcard.fi

Miten voin välttää laskutuslisän?

Jos maksat koko summan kerralla, sinun ei tarvitse maksaa laskutuslisää. Lisäksi voit valita verkkopankista e-laskutuksen, jolloin sinun ei tarvitse maksaa paperisen laskun lisää.

Haluasin korottaa luottorajaani. Miten toimin?

Luottorajaa ei pysty korottamaan. Luottorajan laskeminen on mahdollista ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Mitä teen, jos yhteystietoni muuttuvat?

Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@shellcard.fi

Miksi en näe korttitietojani Omat sivut -näkymässä?

Jos korttisi on vanhentunut eli sitä ei ole käytetty viimeisen 12 kuukauden aikana, ei sen tietoja näytetä Omat sivut –osiossa.

St1 Yrityskortti ja D-kortti

Korttini on kadonnut/varastettu. Miten toimin?

Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa viipymättä ympäri vuorokauden palvelevaan sulkupalveluun p. 0800 131 031.

Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen kortit@st1.fi  tai palvelulomakkeella

Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen kortit@st1.fi

 

 

Korttini on rikki. Mitä teen?

Uuden kortin pystyt tilaamaan lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä palvelulomakkeen

Korttini ei toimi. Mitä voin tehdä?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin.  Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Olen unohtanut PIN-koodini. Mitä teen?

Voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi. Vaihtoehtoisesti voit pyytää PIN-koodimuistutuksen palvelulomakkeella

Huom. PIN-koodi lähetetään kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031.

Mikäli olet unohtanut PIN-koodin, voit tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 131 031 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi.  

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä?

Tällä hetkellä PIN-koodin valitseminen itse ei ole mahdollista. Valitettavasti  PIN-koodia ei myöskään voi tilata tekstiviestillä, mutta kehitämme palveluitamme jatkuvasti.

Missä kaikkialla korttini toimii?

St1 Yrityskortti ja D-kortti toimivat kaikilla St1- ja Shell-asemilla Suomessa.

Voinko tilata lisäkortin?

Voit tilata lisäkortteja lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen kortit@st1.fi tai täyttämällä lisäkortin tilauslomakkeen

Miten haen St1 Yrityskorttia?

Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuillamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 131 031 tai kortit@st1.fi

Hae St1 Yrityskorttia

Hae St1 D-korttia

Kuinka nopeasti saan St1 Yrityskortin tai D-kortin käyttööni?

Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.

Maksaako St1 Yrityskortti jotakin?

St1 yritys- ja D-kortti ovat kuluttomia kortteja eli tilinhoito- tai vuosimaksuja ei peritä.

Mitä eroa on eri ostoluokilla?

B-ostoluokkaan kuuluvat polttoaineet, autokemikaalit, pesut ja autotarvikkeet. A-ostoluokkaan kuuluvat näiden lisäksi myös huollot ja nestekaasu sekä myymälä- ja ravintolatuotteet.

St1 D-kortille on lisäksi valittavissa C-ostoluokka, joka sallii ainoastaan Dieselin ja AdBluen ostamisen.

Miksi en ole saanut laskuani?

Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen kortit@st1.fi. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Haluan e-laskun käyttööni. Miten teen sen?

Lähetä e-laskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi, jolloin laskutustietosi päivitetään. Asiakkaalla on oltava palvelusopimus palveluntarjoajan kanssa (verkkolaskuoperaattori tai pankki).

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku. Mikäli sinulla on jo olemassa oleva asiakkuus ja haluat muuttaa koontilaskutuksen korttikohtaiseksi laskutukseksi, ole yhteydessä asiakaspalveluun ma-pe klo 8-16 tai voit pyytää muutosta myös sähköpostitse lähettämällä pyynnön osoitteeseen kortit@st1.fi

Milloin tapahtumat laskutetaan?

Yrityskortin ostotapahtumat laskutetaan kerran kuukaudessa. Lasku edellisen kuukauden ostoista saapuu seuraavan kuukauden alussa.

D-kortin ostotapahtumat laskutetaan kaksi kertaa kuukaudessa kuun puolivälin jälkeen ja seuraavan kuun alussa.

Mihin voin ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?

Ilmoita ystävällisesti uusi osoitteesi asiakaspalveluumme p. 0800 131 031 tai sähköpostitse osoitteeseen kortit@st1.fi. Voit myös tehdä osoitteenmuutospyynnön palvelulomakkeella

Shell Card Yrityskortti ja Shell Card/euroShell D-kortti

Korttini on kadonnut/varastettu. Miten toimin?

Kadonneesta tai varastetusta kortista tulee ilmoittaa ympäri vuorokauden palvelevaan kortin sulkupalveluun p. 0800 199 899.

Tarpeettoman kortin sulkuilmoituksen voit lähettää sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Uuden kortin tilaus onnistuu lähettämällä vapaamuotoinen sähköpostiviesti osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Korttini on rikki. Mitä teen?

Voit tilata uuden kortin kätevästi Shell Fleet Hub -palvelusta tai lähettämällä asiakaspalveluumme vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin tilaaminen onnistuu myös palvelulomakkeella.

Mikäli sinulla ei ole vielä Shell Fleet Hub -tunnuksia, voit tilata ne täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Korttini ei toimi. Mitä teen?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899, jotta voimme selvittää asiaa tarkemmin. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16.

Olen unohtanut PIN-koodini. Mitä teen?

PIN-koodin voi tarkistaa kätevästi Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Voit myös tilata muistutuksen PIN-koodistasi soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Vaihtoehtoisesti voit pyytää PIN-koodimuistutuksen palvelulomakkeella. Tällöin PIN-koodi lähetetään kirjeenä postitse noin viikon kuluessa.

Annoin PIN-koodin väärin ja nyt korttini ei toimi. Miksi näin?

Kortin lukkiutuessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli olet unohtanut PIN-koodisi voit tilata PIN-muistutuksen soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi.

Unohtuneen PIN-koodin voi tarkistaa myös Shell Fleet Hub -palvelussa, jossa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Shell Fleet Hubissa yrityksenne Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle tekstiviestillä. Mikäli sinulle ei ole vielä tunnuksia Shell Fleet Hub -palveluun, voit tilata tunnukset täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Voinko valita oman PIN-koodini tai tilata sen tekstiviestillä?

Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Missä kaikkialla korttini toimii?

Shell yrityskortit toimivat kaikilla Shell- ja St1-asemilla. Euroopassa kortti toimii kaikilla Shell-asemilla ja Shell-palveluverkon asemilla.

Mistä saan alennusta kortillani?

Asiakaspalvelumme kertoo mielellään lisää alennuksistasi ja niiden voimassaolosta. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.

Miten voin tilata lisäkortteja?

Uuden kortin voit tilata lähettämällä vapaamuotoisen sähköpostiviestin osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi. Uuden kortin pystyy myös tilaamaan Shell Fleet Hub -palvelussa tai palvelulomakkeella

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

Paljonko korttini maksaa?

Shell yrityskorteista ei peritä kuluja, mutta laskutustavasta riippuen peritään kulloinkin voimassa olevan palveluhinnaston mukainen tilinhoitomaksu.

Olen kiinnostunut asiakkuudesta. Millaisia alennuksia saisin?

Asiakaspalvelumme kertoo sinulle mielellään eri korttivaihtoehdoista ja hinnoittelusta. Voit pyytää tarjouksen haluamastasi kortista kätevästi tarjouspyyntölomakkeella. Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-16 p. 0800 199 899.

Miten haen Shell Card-korttia tai euroShell D-korttia?

Voit anoa korttia sähköisesti verkkosivuiltamme. Voit olla myös yhteydessä asiakaspalveluumme 0800 199 899 tai euroshellkortit@st1.fi.

Hae Shell Card Yrityskorttia

Hae Shell Card D-korttia

 

Kauanko uuden kortin saamiseen menee?

Mikäli kortin myöntämiselle ei ole esteitä, kortti postitetaan 1-2 viikkoa hakemuksen vastaanottamisesta, PIN-koodi saapuu muutama päivä kortin jälkeen.

Miten saan verkkolaskun käyttöön?

Voit lähettää verkkolaskuosoitteesi asiakaspalveluumme sähköpostitse euroshellkortit@st1.fi, jolloin päivitämme laskutustietosi.

Shell Fleet Hub -palvelussa voit ladata laskut pdf-muotoisina. Saat ilmoituksen uudesta laskusta sähköpostiisi kun lasku on ladattavissa palvelusta.

Shell Fleet Hub -palvelun tunnukset voi tilata täältä, tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai soittamalla p. 0800 199 899.

 

Miksi en ole saanut laskuani?

Mikäli et ole saanut laskuasi, ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalvelunumeroomme puh. 0800 199 899 tai sähköpostilla osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi

Voinko saada erilliset laskut jokaiselle kortilleni?

Jokaiselle kortille on mahdollista tilata erillinen lasku.

Pitääkö kortin haltijan säilyttää kaikki kuitit ostoista?

Ei tarvitse. Ostot ilmoitetaan kirjanpitokelpoisella laskulla kerran kuukaudessa, joten kuiteista ei tarvitse huolehtia.

Mihin voin ilmoittaa osoitteenmuutoksesta?

Ota ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0800 199 899 tai sähköpostiviestillä osoitteeseen euroshellkortit@st1.fi Vaihtoehtoisesti voit ilmoittaa muuttuneesta osoitteesta palvelulomakkeella

Miten saan Shell Fleet Hub -palvelun käyttööni?

Lähetä pyyntö sähköpostitse osoitteeseen euroshellkortit@st1.fiKirjoita viestiin yrityksen nimi, asiakasnumero (löytyy laskulta) sekä sähköpostiosoite, jolla tunnukset luodaan. Kun tunnustilaus on asiakaspalvelun toimesta tehty, saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen käyttäjätunnuksen ja salasanan.

Voit tilata käyttäjätunnukset myös tällä lomakkeella. 

Mitä voin tehdä Shell Fleet Hub -palvelussa?

Shell Fleet Hub -palvelussa on mahdollista muun muassa tilata ja kuolettaa kortteja, ajaa kulutus- ja tapahtumaraportteja sekä asettaa sähköpostihälytyksiä. 

Shell Fleet Hub -palvelussa yrityskorttien PIN-koodien hallinnointi onnistuu monipuolisesti. Yrityksen Fleet Hub -pääkäyttäjä tai PIN-hallinnoija voi Shell Fleet Hubissa tarkistaa ja muokata yrityskorttien PIN-koodeja sekä lähettää muistutuksen PIN-koodista kortin käyttäjälle kätevästi tekstiviestillä.

Lämmitysöljy

Mikä lämmitysöljy minun kannattaa valita?

Lämmitysöljyksi suosittelemme St1:n puhtaampaa ja käytössä halvempaa Teho Opti Premiumia. Teho Opti Premium -lämmitysöljy on tulos pitkäjänteisestä kevyen polttoöljyn tutkimus- ja kehitystyöstä. Teho Opti Premium -lämmityspolttoöljy on ominaisuuksiltaan parempaa kuin perinteiset lämmitysöljyt siihen lisättyjen energian hyötysuhdetta parantavien tehoaineiden ansiosta.

Miten voin tehostaa kotini öljylämmitystä sekä säästää energiaa ja euroja?

Jos talosi lämmitysjärjestelmä on ikänsä puolesta hyvässä toimintakunnossa, voit ylläpitää järjestelmän tehokkuutta säännöllisellä huollolla: 1) Öljypoltin on hyvä huollattaa vähintään kahden vuoden välein. 2) Nuohoojan käydessä pyydä häntä puhdistamaan myös öljykattila. Vuositasolla öljylämmitysjärjestelmän huolto maksaa vain muutaman kympin.

Paras keino säästää lämmityskuluissa on tehdä talosta hyvin lämpöäpitävä. Lämmönpitävyyden parantaminen alkaa siitä, että asiantuntija tekee kuntotarkastuksen, jossa käydään läpi ikkunat, ulko-ovet, seinät, ylä- ja alapohjan eristys, sokkeli, salaojat, savupiippu sekä kattovesien kulkemissuunnat. Tämän jälkeen korjataan mahdolliset esiintulleet ongelmat.

Milloin on oikea aika uusia kattila, poltin ja automatiikka?

Viime vuosina kattiloiden tuotekehitys on mennyt merkittävästi eteenpäin. Polttimet ovat tehokkaampia ja mahdollistavat öljyn määrän vähentämisen. Yli 25 vuotta vanha kattila kannattaa uusia. Näin saa käyttöönsä edistynyttä tekniikkaa, joka kestää vuosikymmeniä. Vanha kattila ei mene kaatopaikalle, vaan materiaali jatkaa elämäänsä uusioteräksenä.

Mitä rinnakkaislämmönlähteitä kannattaa harkita öljylämmitykselle?

Öljyn rinnalle sopivat aurinkolämmitys tai ilma-vesilämpöpumppu. Rinnakkaislämmityksen idea on, että öljylämmityksellä hoidetaan lämmitystä silloin, kun tarvitaan suurta lämmitystehoa, ja leutoina aikoina toimitaan mahdollisimman pitkälle uusiutuvilla energioilla. Aurinkolämmitys on öljylämmityksen rinnalle usein paras vaihtoehto jo siitäkin syystä, että se ei itse kuluta juurikaan energiaa. Ilma-vesilämpöpumpputeknologia toimii leudoissa lämpötiloissa (yli -10 astetta).

Paljonko öljylämmitteisiä pientaloja on?

Suomessa on arviolta noin 190 000 öljylämmitteistä pientaloa.

Millaisia ovat öljylämmityksen ympäristövaikutukset?

Öljylämmitys on ympäristövaikutuksiltaan hyvin kilpailukykyinen lämmitysmuoto. Sen typen oksidi-, rikkidioksidi- ja hiukkaspäästöt ovat moneen muuhun lämmitysenergiamuotoon verrattuna vähäiset. Hiilidioksidipäästöt putoavat reilusti rinnakkaislämmityksen käyttö yleistyessä ja biopolttoöljyn määrän kasvaessa. Öljylämmittäjä pystyy siis hyvin tekemään oman osansa ilmastotalkoissa.

Miten vuoden 2012 muutokset rakentamismääräyksissä vaikuttavat lämmitysmuodon valintaan?

Mitä korkeampi kerroin lämmitysmuodolla on, sen enemmän rakentajan on satsattava muuhun energiatehokkuuteen. Korkein kerroin (1,7) on sähkölämmityksellä, jonka asema normaalikokoisten omakotitalojen lämmitysmuotona hankaloitui uusien määräyksien myötä. Kerroin kuvaa sitä, että rakennusten sähkölämmitystä halutaan vähentää. Öljylämmityksen ja muiden fossiilisten polttoaineiden kerroin on 1,0, kaukolämmön 0,7 ja uusiutuvien polttoaineiden 0,5.

Miten vuoden 2012 muutokset rakentamismääräyksissä vaikuttavat öljylämmityksen valintaan lämmitysmuodoksi?

Ei kovinkaan paljon. Loppujen lopuksi öljylämmittäjän osalta kysymys on vain rinnakkaislämmönlähteen valinnasta. Rakennettaessa öljylämmitystalo päästään haluttuihin E-lukuihin energiatehokkaalla rakentamisella ja valitsemalla öljylämmityksen rinnalle toinen lämmönlähde, jolloin puhutaan niin sanotusta hybridilämmityksestä.

Henkilötietojen käsittely

Miten teen henkilötietojen tarkastuspyynnön?

Tietosuojalainsäädännön mukaan jokaisella on oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään/ ei käsitellä. Lisäksi jokaisella on oikeus saada pääsy itseään koskeviin henkilötietoihin.

Mikäli haluat tehdä henkilötietojasi koskevan tarkastuspyynnön, pyydämme sinua tulostamaan henkilötietojen tarkistuspyyntölomakkeen ja palauttamaan sen henkilökohtaisesti St1:n konttoriin osoitteeseen Firdonkatu 2, Helsinki. Valmistauduthan todistamaan henkilöllisyytesi toimittaessasi henkilötietojen tarkistuspyyntölomakkeen.

Mikäli sinulla herää kysymyksiä, olethan yhteydessä sähköpostilla dataprivacy@st1.fi

Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

 

Mistä löydän St1:n tietosuojaselosteen?

Tietosuojaselosteeseen voit tutustua nettisivuillamme.

St1 Asiakaspalvelu

St1 Asiakaspalvelu

Ota yhteyttä

St1 Asiakaspalvelumme auttaa mielellään, mikäli etsit tietoa tai tarvitset apua. Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse 0800 131 031 ma-pe klo 8-18. Korttien sulkupalvelu 24h. Sähköposti asiakaspalvelu@st1.fi