Uusi asiakas? Luo St1 Omat Sivut -asiakastili
Olemme uusineet kaikki 246064-alkuiset St1 Yrityskortit ja niiden PIN-koodit kevään 2021 aikana. Korttien uusinta on osa järjestelmämuutosta, jonka myötä voimme kehittää ja monipuolistaa yritysasiakkaille suunnattuja palveluitamme.
Olemme toimittaneet uudet kortit ja tunnusluvut automaattisesti kaikille, jotka ovat käyttäneet St1 Yrityskorttiaan vuoden 2020 aikana tai 15.1.2021 mennessä. Olethan toimittanut uudet kortit kortinhaltijoille yrityksessäsi. Mikäli työskentelette etänä, huomioithan, että kortit ja tunnusluvut on toimitettu kootusti yrityksen asiakasrekisterissämme olevaan postiosoitteeseen. Mikäli et ole vielä saanut uusittua korttia vanhan tilalle, ota yhteyttä St1 Asiakaspalveluun.
Ota uusi kortti heti käyttöösi
Uudet 703403-alkuiset kortit ja niiden PIN-koodit on otettava heti käyttöön vanhassa kortissa olevasta voimassaoloajasta huolimatta. Uusimisen myötä vanhat 246064-alkuiset kortit ja PIN-koodit lakkaavat toimimasta 31.12.2021 mennessä. Vanha kortti tulee tuhota kahtia leikkaamalla.
HUOM! Uusinta ei koske 703403-alkuisia kortteja.
Mikäli sinulla ei ole korttia ja/tai tunnuslukua enää käytössä, mutta haluaisit ottaa kortin uudelleen käyttöön, täytä uusi korttihakemus kätevästi tästä.
Jos sinulla herää mitä tahansa kysyttävää korttien uusimisesta, ota yhteyttä:
St1 Asiakaspalvelu
kortit@st1.fi
puh. 0800-131031 (ma-pe 8-18)
Miten saan uuden St1 Yrityskortin?
Jos olet käyttänyt korttiasi vuoden 2020 aikana, saat uuden kortin ja tunnusluvun automaattisesti helmi-maaliskuun aikana.
Kortissani on voimassaoloaikaa jäljellä, saanko siitä huolimatta uuden kortin?
Kyllä, saat nykyisen kortin voimassaoloajasta riippumatta uuden kortin. Järjestelmämuutoksen myötä kehitämme palveluitamme ja joudumme uusimaan kaikki vanhat 246064-alkuiset kortit.
Yritykselläni on käytössä useita kortteja, uusiutuvatko kaikki?
Automaattisesti uusitaan vain ne 246064-alkuiset kortit, joita on käytetty vuonna 2020. Mikäli sinulla on tarve saada uusia kortteja myös muiden kuin vuonna 2020 käytettyjen korttien tilalle, voit tilata kokonaan uudet kortit kätevästi palvelulomakkeella tästä.
Mikäli yritykselläsi on käytössä jo uusia 703403-alkuisia kortteja, ei uusinta koske niitä.
Voinko itse vaikuttaa siihen, milloin yritykseni kortit uusitaan?
Kortit uusitaan satunnaisessa järjestyksessä, eikä uusinta-aikatauluun voi vaikuttaa.
Milloin uusi kortti postitetaan?
Uusien korttien postittaminen aloitetaan tammi-helmikuun vaihteessa. Riippuen, missä erässä kortti uusitaan, saat kortin helmi-maaliskuun aikana. Huom. saatat normaalista poiketen saada uuden tunnusluvun pari päivää ennen korttia.
Milloin uusi tunnusluku postitetaan?
Normaalisti tunnusluku postitetaan 2-3 päivää kortin saapumisen jälkeen, mutta saatat saada tunnusluvun poikkeuksellisesti pari päivää ennen korttia.
Vaihtuuko tunnusluku uuden kortin myötä?
Uusien korttien myötä toimitetaan myös uudet tunnusluvut. Saatat saada tunnusluvun normaalista poiketen pari päivää ennen korttia.
Yritykselläni on tarpeettomia kortteja, joille en tarvitse korvaavia kortteja. Mitä teen?
Lähetä kuoletuspyyntö palvelulomakkeella. Voit myös olla yhteydessä St1 Asiakaspalveluun puhelimitse 0800 131 031 (ark. 8-18) tai sähköpostilla kortit@st1.fi. Mikäli kortit eivät ole ehtineet lähteä uusintaprosessiin, asiakaspalvelu sulkee kortit, eikä uusia toimiteta. Mikäli kortit ovat ehtineet jo lähteä uusintaprosessiin ja saat uudet kortit tarpeettomien tilalle, voit lähettää asiakaspalveluun kuoletuspyynnön uusista korteista niiden saavuttua.
Milloin vanha kortti lakkaa toimimasta?
Vanha kortti lakkaa toimimasta huhtikuun lopussa vanhassa kortissa olevasta voimassaoloajasta huolimatta.
Miksi sain uuden kortin, vaikka minulla on jo uusi 703403-alkuinen kortti?
On mahdollista, että vanha korttisi on ollut auki-tilassa järjestelmässä, kun kortteja on uusittu ja siitä syystä järjestelmä on automaattisesti tilannut uuden kortin vanhan tilalle. Voit tuhota saamasi uuden kortin ja tunnusluvun, mikäli ne ovat tarpeettomia.
Mistä tiedän, mikä uusi kortti korvaa minkäkin vanhan kortin?
Avaa korttikuori ja tarkista saate, missä kortti on kiinni. Saatteessa uuden korttinumeron alla pitäisi lukea vanhan kortin numero (kuusi ensimmäistä ja neljä viimeistä numeroa). On tiedossa tapauksia, missä vanhan kortin numeroa ei ole näkyvissä saatteessa.
Jos vanhaan korttiin on painettu nimi tai muu tunniste, sama löytyy myös uudelta kortilta. Voit nimitiedon perusteella vaihtaa uuden kortin vanhan tilalle. Mikäli vanhaan korttiin ei ole painettu nimeä tai muuta tunnistetietoa, ei ole väliä minkä uuden kortin annat vanhan tilalle, sillä myöskään uudella kortilla ei ole tunnistetietoa.
Miksi kortit ja PIN-koodit ovat tulleet samaan aikaan postilaatikkoon?
Kortit ja PIN-koodit lähtee korttituotannosta aina eri aikaan. Normaalisti kortit ensin ja PIN-koodit kaksi päivää korttien jälkeen. Mikäli kortit ja tunnusluvut ovat saapuneet samana päivänä, se johtuu siitä, että Posti on ne jakanut samana päivänä.
Toimiiko vanhan kortin PIN-koodi uuden kortin käyttöön?
Vanha PIN ei toimi, vaan on odotettava uuden PIN-koodikirjeen saapumista.
Olisiko PIN-koodin pitänyt saapua ennen korttia?
Kortin lisäsaatteessa on maininta, että PIN on saattanut saapua ennen korttia, koska oli hieman epäselvää, miten nuo kortit ja PINit korttituotannosta toimitetaan. Lähtökohtaisesti kuitenkin kortti saapuu ensin ja PIN-koodi pari päivää myöhemmin. Eli asiakas voi kortin saatuaan rauhassa odottaa PIN-koodeja.
Onko mahdollista, että yritykseni uusittuja kortteja toimitetaan eri päivinä?
On mahdollista, että kaikki kortit (tai PIN-koodit) eivät saavu samana päivänä, vaan niitä on toimitettu tuotannosta useampana päivänä. Kaikki saman yrityksen kortit pitäisi saapua n. viikon sisällä. Mikäli haluat tarkistaa uusittujen korttien määrän, ole yhteydessä St1 Asiakaspalveluun p. 0800 131 031 (8-18).